O co chodzi z filtrami Google?
Filtry Google są rodzajem kary nakładanej na strony internetowe, które nie spełniają wprowadzonych przez Google wymogów dla twórców stron. Spotkać możemy się z dwoma rodzajami filtrów – z filtrami ręcznymi albo algorytmicznymi. Filtry ręczne nakładane są przez członków Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.
Filtr Google i co dalej?
Najczęstszymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w niezaprzeczalny sposób łamią wytyczne Google mogą być nawet zupełnie usunięte z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są zazwyczaj na 30 dni, a filtry algorytmiczne do czasu, kiedy strona będzie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście także , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem nieprzedłużenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Najczęściej spotykamy się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników w wyszukiwarce lub znacznie obniżającymi dotychczas uzyskiwane pozycje.