Marketing Strony internetowe w sieci Usługi

Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!

Na https://pbnmarket.pl znajdziesz korzystną ofertę private blog network.

Aby odbiorca spostrzegł twoją działalność musisz nie tylko posiadać firmową stronę internetową, lecz również postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony i to czy cyklicznie pojawiają się na niej nowe profesjonalne i przydatne dla klienta informacje. Jednak nie wolno też pominąć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN – użyteczne jako komponent wieloaspektowej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, ponieważ są budowane i administrowane przez jeden podmiot (zwykle przez dużą agencję marketingową albo firmę SEO), który dba o jakość publikowanych tam artykułów. PBNy są zwykle używane jako jeden z komponentów wieloaspektowej strategii reklamowej, co wypada silnie podkreślić, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość utworzenia dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Mankamentem PBNów jest niestety to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a później konieczne jest poświęcenie mnóstwa godzin na utrzymanie ich na dobrym poziomie.

Jak korzystać z PBN? Rekomendujemy artykuły z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP

PBNy doskonale spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To niejako każde miejsce online, gdzie dodane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej telefon lub e-mail, adres stacjonarny oraz pełna nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także profil w internetowym rejestrze firm, profil na portalu społecznościowym albo artykuł, w którym podano firmowe dane kontaktowe.

Następny skuteczny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej jakość pierwotnego wpisu, ponieważ napotykanie linków do niego na różnych stronach zewnętrznych rozumieją jako znak, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte uwagi, rzetelne informacje. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL, gdzie ważne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych przede wszystkim z medycyną, aktualnymi wydarzeniami, doradztwem prawnym i finansami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO