Strony internetowe w sieci Usługi

Audyt SEO – gruntowna analiza strony internetowej

Chcesz poznać więcej informacji o audycie SEO? Zajrzyj na seo4.net/audyt-stron-internetowych/.

Według internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to kontrola firmy, przedsiębiorstwa bądź spółki pod kątem licznych aspektów, między innymi organizacyjnych i finansowych, jak również ocena możliwości dalszego rozwoju. Co, biorąc powyższą definicję pod uwagę, oznacza zatem audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony www, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak strukturę nagłówków, kod strony, meta opisy i tytuły, prędkość wczytywania się strony i wiele bardziej i mniej ważnych elementów. Nie licząc samego wykazania nieprawidłowości i błędów, w dobrym audycie SEO muszą być zamieszczone również sugestie odnośnie rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO sprawdza stronę www pod względem zawartości strony, zgodności ze standardami W3C, użyteczności, a także bezbłędności kodu. Co więcej sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, aby wskazała ona wszelkie dysfunkcje strony i – co najważniejsze – zaleciła działania, które umożliwią ich naprawę.

Bezpłatny audyt SEO nie wykaże wszystkich nieprawidłowości na stronie

W internecie znajduje się masa stron i narzędzi, za pomocą których natychmiast i bez opłat wykonuje się audyt SEO witryny. Pozytywy takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Wady? Długo by wymieniać. Wersje testowe czy też darmowe narzędzia z niewielką liczbą opcji, są bardzo niedoskonałe. Jeżeli już zauważą jakieś uchybienia na stronie, to z pewnością nie wszystkie. Mnóstwo problemów (między innymi w kodzie) spostrzec można tylko podczas analizy przeprowadzonej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danym obszarze.

Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję czeka się w większości wypadków od tygodnia do blisko miesiąca. Czas na przekazanie dokumentu powinien zostać sprecyzowany w umowie podpisanej z agencją, która podjęła się jego przeprowadzenia. Audyt w wersji płatnej pozwoli wykryć wszystkie najważniejsze problemy występujące na stronie. Jeżeli strona była postawiona na platformie pokroju Magento czy Shoper bądź na bezpłatnym szablonie, to elementów do naprawienia może być mnóstwo. Kiedy witryna wolno się ładuje, a na istotne dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko za pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to też są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym pomysłem.

Audyt SEO – co ujawni, gdy będzie zrealizowany starannie

Poprawnie przeprowadzony audyt SEO może odkryć szereg wad strony, między innymi:

  • brak lub nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics),
  • przyczyny niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu witryny,
  • poprawność w hierarchii nagłówków,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • brak metadanych,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak zbyt wolne ładowanie się różnych obrazów,
  • brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • wolne ładowanie się witryny w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne

.

Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]