Budowanie firmowej strony internetowej wymaga jej skutecznego sytuowana w przeglądarkach, aby była dostrzegalna dla potencjalnych klientów i miała niezachwianą rangę. Bany i filtry Google mogą być nałożone na stronę, kiedy nasze starania powodują pogwałcenie norm uczciwej konkurencji. Sprawdźmy, jakie działania podjąć w takiej sytuacji.
Bany i filtry Google – jak wpływają na widoczność strony?
Ban od Google stanowi najgroźniejszy wymiar kary, który może dotknąć witrynę www. Oznacza on całkowite wykasowanie jej ze stron przeglądarki Google, co tak naprawdę znacznie utrudnia prowadzenie biznesu. Nie zapominajmy, że 90% odbiorców używa Google, więc po zablokowaniu portalu odsetek naszych gości momentalnie zmaleje. Natomiast nałożenie filtra obniża położenie witryny w wynikach wyszukiwania, co również negatywnie wpływa na klikalność portalu. Wyróżniamy filtry ręczne – ustawiane bezpośrednio przez ekipę Google a także algorytmiczne, które zakładane są automatycznie przez specjalistyczne oprogramowanie.
W jaki sposób poradzić sobie z banem i filtrem Google?
Należy podkreślić, że bany i filtry Google nakładane są na przykład za używanie przesadnej liczby odsyłaczy promujących naszą stronę internetową lub stosowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Aby zlikwidować ban od Google należy uprzednio poznać jego powód. Pamiętajmy, żeby zaangażować do tego specjalistyczną firmę SEO, która w kilka miesięcy rozprawi się z problemem. Proces może niestety przeciągać się nawet 6 miesięcy, należy więc trochę poczekać.