Dalsze informacje o SEO
Przedsiębiorstwa oraz właściciele stron internetowych, którzy chcą pojawiać się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie działań osobiście. Nie mając doświadczenia w problematyce SEO i nie obserwując na bieżąco komunikatów o zmianach w algorytmie Google, trudno działać trafnie i – najważniejsze – skutecznie. Drugi sposób to stworzenie etatu dla profesjonalnego SEOwca, aczkolwiek nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzecia metoda to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przekazany na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w pracują tam również eksperci od grafiki, kampanii Google Ads, programowania oraz content marketingu, którzy służą rzeczową pomocą w tych obszarach.
Dobra firma SEO przygotowuje indywidualną ofertę dla każdego klienta
Agencji SEO w naszym kraju jest wiele. Co wziąć pod uwagę w trakcie poszukiwań firmy, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Polecamy wybrać markę, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, ale również tych kreatywnych oraz marketingowych, co roku wzrasta, co nie zawsze zapewnia należytą jakość usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od około dekady, można mieć pewność, iż ma ona spore doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się ciekawym portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO na ogół znajduje się sekcja „Case study”. Przed sygnowaniem umowy warto zapoznać się ze studia takich przypadków, żeby przekonać się, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, jak również to z jakimi branżami miała do czynienia i jakie problemy udało jej się rozwikłać. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: informuje o harmonogramie prac na zbliżające się tygodnie, jak również przesyła raporty z przeprowadzonych działań i ich efekty.
Inny liczący się aspekt to spersonalizowana oferta i dopasowanie zakresu prac do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na propozycję współpracy reaguje w ciągu 15 minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być sygnał alarmowy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, aby dopytać o dokładniejsze informacje o firmie, niezbędne do opracowania dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można znaleźć tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych do tej pory pracach SEO czy o kluczowych dla klienta usługach czy artykułach, które chciałby wypromować.
Jaki model rozliczenia z firmą SEO jest najlepszy?
Nieufnie powinno się potraktować firmy SEO, które sugerują współpracę z opłatą za uzyskany wynik. W takim systemie rozliczenie odbywa się wówczas, gdy frazy kluczowe osiągną wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników czy też do Top5). To wciąż dość popularny rodzaj rozliczeń, jednakże niesie ze sobą duże zagrożenie – można bowiem osiągnąć natychmiastowy efekt za pomocą łamania reguł ustalonych przez Google. Codziennie modyfikowany algorytm też nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, zatem odpowiedzialna firma SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych efektów. Jeśli chodzi o opłatę za usługi agencji SEO, to sporadycznie bywa ona stała – zwyczajowo w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu konieczne jest zaangażowanie większego budżetu, aby wykonać drobiazgowy audyt SEO, a następnie wykonywać wszelkie wyliczone w nim zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace są znacznie niższe.
Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]